Pripojeni disku ATA66 ke stare desce

Úterý Březen 7 18:59:51 CET 2000

Vojta Filip (vojta na kolej.mff.cuni.cz) wrote:
:
: On 6 Mar 2000, Martin Douda wrote:
:
: > 2) Linux se mi sekne, kdyz zkusim nastavit DMA rezim
: > (hdparm -d 1 /dev/hda), ale to je spis singularni pripad, nejspis to pujde
: > upravit, nebo to bude starou deskou (nema UDMA/66) - nevite nekdo?
:
: Tady bych se pripojil se svym dotazem - chci si koupit UDMA ATA66 disk
: (asi 20GB od IBM), ale mam zatim starou desku, ktera nema ani UDMA33, jen
: PIO 4 a DMA 2. Snese se to dohromady uz hardwarove a jak se s tim vyrovna
: Linux? Je mi jasne, ze pokud to pobezi, tak sotva na ctvrtinovy vykon, ale
: pobezi to vubec?

Konkretne u disku IBM lze softwarove podporu UDMA66 uplne vypnout. Takze
pak to bude fungovat urcite. A to je i rada pro Martina Doudu: zkusit
na tom disku UDMA66 vypnout. Ruzni vyrobci na to dodavaji ruzne utilitky.

Leos Bitto