OT:Internet po kabelove tel. DattelKabel

Středa Březen 8 13:03:24 CET 2000

zbynek na cuni.cz (Zbynek Knop) writes:

> Jedna drobna nevyhoda je, ze jejich technici zapisi MAC adresu
> vasi sitove karty do konfigurace kabeloveho modemu. Takze kdyz
> potrebujete vymenit sitovou kartu za jinou - mate smulu.

Zazadal jsem o prideleni pevne IP adresy (+158 Kc/mesic). To by pro
otestovani melo stacit. Je mozne, ze Dattelkabel chce mit vsechny
MAC adresy registrovane, takze se radsi zeptejte jich.

Nevim, jak jsou na tom ostatni klienti, ale v mem pripade je kvalita
linky velmi spatna (P12 - Modrany). Ping bezne ukazuje, ze se ztraci
36% paketu. TCP relace se s tim nedokazi rozumne vyporadat, spojeni
tuhne a a konci na timeout. Posta se z POP3 serveru skoro neda
prenaset. Uz jsem to nekolikrat reklamoval, ale reseni se zatim
nenaslo. Jednou technici prisli promerit kvalitu signalu, ale jako na
potvoru zrovna v ten den byla ztratovost jen 5%, takze spojeni celkem
fungovalo. Po nejake dobe se to zase zhorsilo.

Neoptimalni implementaci TCP/IP protokolu v pouzivane verzi Linuxu
vyloucit nemohu, ale nemam moznost to otestovat. Ma nekdo zkusenosti s
TCP/IP na velmi nespolehlivych linkach (ztratovost 30-50%)? Nebyl s
tim problem v nekterych verzich Linuxu 2.2.x? (Ted si nevzpomenu,
jakou verzi tam mam (5?).)

Je mozne, ze na vine je sitova karta, ale spis bych si tipl nejake
ruseni na lince nebo vadny sitovy prvek. Na pretizeni to spis
nevypada, protoze se to takhle chova i velmi pozde v noci.

Jako problem technologie spojeni pres rozvody kabelove televize to
take nevypada, protoze po zprovozneni to nekolik dni fungovalo vyborne
(prenosove rychlosti bezne kolem 150KB/s), pak se to samovolne
zhorsilo.

Mate-li s tim nejake prakticke zkusenosti, tak mi napiste treba na
moji soukromou adresu. (Jsem dlouhodobe v zahranici, takze zmeny
a testovani mohu delat jen pres onu velmi nespolehlivou linku.)

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR