ext2fs & mrtg & vytizeny stroj

Čtvrtek Březen 9 10:27:05 CET 2000

On Wed, 8 Mar 2000, Jakub Dadak wrote:

> To je hezke, ale muze mi nekdo vysvetlit jak je mozne, ze chyba
> v aplikaci a ne v jadre, muze zpusobit zhrouceni fs ?
> Neni zde neco ponekud shnileho ?

Je. (Koneckoncu, kdyz jakekoli chovani neprivilegovaneho procesu nabori
fs, tak je to z principu chyba jadra...tedy, pokud to neni chyba hw.)
Zrejme to bude nejaka jen ridce se vyskytujici race condition a to jsou ty
nejhorsi mozne chyby. Kdyz pomineme spise teoretickou moznost formalni
verifikace celeho jadra (coz by tedy vzhledem k jeho objemu spotrebovalo
enormni mnozstvi energie, ale urcite naslo spoustu dalsich zajimavych
veci <g>), pak budete muset hledat pomocnou ruku predevsim nekde na konci
sve paze, protoze hledani takove chyby obnasi velke mnozstvi experimentu,
ktere postupne zuzi moznou oblast vyskytu, az bude chyba nalezena
(v lepsim pripade, protoze a priori nelze vyloucit chybu hw). Muzeme zacit
tim, zda se vyskyt anomalii omezuje 1. pouze na adresare a soubory, do
kterych mrtg zapisuje (1a. poskozeny jsou adresare, 1b. poskozeny jsou
inody, 1c. poskozeno je oboje), 2. filesystem, ve kterem mrtg pracuje,
3. neomezuje se nijak. Z vysledku je mozno vytvorit pracovni hypotezu o
tom, ve ktere oblasti kodu asi chyba bude.