OT:Internet po kabelove tel. DattelKabel

Čtvrtek Březen 9 10:40:11 CET 2000

On 8 Mar 2000, Alexandr Malusek wrote:

> Neoptimalni implementaci TCP/IP protokolu v pouzivane verzi Linuxu
> vyloucit nemohu, ale nemam moznost to otestovat. Ma nekdo zkusenosti s
> TCP/IP na velmi nespolehlivych linkach (ztratovost 30-50%)? Nebyl s
> tim problem v nekterych verzich Linuxu 2.2.x? (Ted si nevzpomenu,
> jakou verzi tam mam (5?).)

Pri zhruba 20% a vyse setrvale ztratovosti paketu jde do haje skoro kazda
implementace TCP. Problem spociva v tom, ze u TCP se predpoklada, ze
ztraty jsou primarne zpusobeny zahlcenim site, a tudiz v pripade ztrat
paketu TCP brzdi rychlost vysilani -- s predpokladem, ze snizeni zateze
site zmensi ztratovost. To je celkem rozumny predpoklad, pokud je problem
opravdu zpusoben zahlcenim a pokud vsichni ostatni budou postupovat
stejne a taky pribrzdi (u nekterych proprietarnich protokolu postavenych
nad UDP bych o kvalite jejich flow control dost pochyboval). Jenze kdyz se
nezmensi, tak zpomaluje, zpomaluje a zpomaluje...az nastane timeout,
protoze si mezi sebou ucastnici posilaji tam malo paketu, ze se snadno
v casovem limitu vsechny ztrati.