Xhost

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Čtvrtek Březen 9 11:21:43 CET 2000

Cejka Rudolf <cejkar na kazi.dcse.fee.vutbr.cz> wrote:

> To je dobre, ze se o nem moc LDP nezminuje. Nejlepsi by bylo, kdyby
> u xhost rovnou napsali SMAZAT a NEPOUZIVAT a tim celou zalezitost
> uzavreli. xhost je totiz bezpecnostni dira jak hrom.
>
> alias xhost=xauth

Pokud je na obou strojich ssh, tak si muzete usetrit praci s ruznymi xhost
ci xauth a program na vzdalenem stroji pustit pomoci

ssh -f uzivatel na stroj program

(samozrejme zadanem na lokalnim stroji). Vyhody:

- komunikace mezi programem na vzdalenem stroji a X serverem je sifrovana,
  hesla nechodi po siti v otevrene forme
- timto neumoznite, aby si kdokoli jiny na vzdalenem stroji spusit klienta
  proti vasemu X serveru a pomoci nej odchytaval treba stisknute klavesy
  (to hrozi s pouzitim xhost)
- okno, ve kterem jste spustil ssh, se da dal pouzivat (neni nutne Ctrl-Z,
  bg apod.)
- pokud takto spustite treba xterm, je mozne z nej primo a jednoduse
  spoustet dalsi programy pro X (problem je jedine, kdyz v nem udelate su
  a chcete neco spustit jako root)

                                                          S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229