Xhost

Petr Skoda skoda na sunstel.asu.cas.cz
Pátek Březen 10 01:04:07 CET 2000

On Fri, 10 Mar 2000, Pavel Kankovsky wrote:

> Zalezi na tom jestli udelate "su" nebo "su -". V prvnim pripade
> environment zustava, v druhem nikoli. Zrejme plati druha varianta. Pak
> musite provest neco takovehoto (na tom stroji, kde chcete spustit
> klienta, tj. asi tom, kteremu rikate vzdaleny)...
>
> $ echo $DISPLAY $HOME
> abc.def.geh:10.0 /home/xyz
> $ su -
> Password:
> # export DISPLAY=abc.def.geh:10.0
> # export XAUTHORITY=/home/xyz/.Xauthority
> # xterm

Diky moc, ted jsem to rozchodil k plne spokojenosti - ja naivka si myslel,
ze ten DISPLAY pak nemusim uvadet (i kdyz mi to bylo trochu divne) -
mel jsem zafixovano (asi spatne) z nejakeho uvodu do ssh, ze se explicitni
DISPLAY nesmi uvadet, aby se nezrusilo sifrovani. Ted uz jsem pochopil i
to, ze po ssh mam nastaveny DISPLAY na ten vzdaleny stroj ( a ne na ten s
Xserverem s hodnotou vetsinou 10.0). To jsem taky driv moc nechapal. Ted
se mi rozvitilo.

*  Petr Skoda                         Tel   : (0204) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (0204) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (0204) 620250             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *