Dotaz Linux-zacatecnika

Neděle Březen 12 22:10:01 CET 2000

vmjv na freewwweb.com (George Houdek) writes:

>  Dovolil bych si podotknout ze SuSE 6.3 se dobre instaluje nekomu kdo LINUX
> zna !!!
> Ja mam take SuSE 6.3 a mohu zdelit ze si pri instalu dela co chce !! Instal
> z Yast2 ten se vubec chova podle deni nalady {to me zdelil i p.Moravec z
> SuSE CZ}

V mem pripade to tak dramaticke nebylo. Instalace pomoci YASTu se
chovala deterministicky. Proti tomu, ze Mandrake 7.0 se instaluje
lepe, neprotestuji. Verzi 7.0 jsem nezkousel, ale z predchozich verzi
vim (kolega ho pouziva), ze Mandrake se snazi byt velmi user-friendly
a pro PC s Pentiem je to lepsi volba nez originalni RedHat.

> Navic je Mandrake mozno download zdarma www.mandrake.com verze 7.0
> ,ale uz je i v prodeji a jako SuSE 6.3 je toho 5 CD.

(Anglicka verze SuSE 6.3 je na 6 CD). Zbezne jsem prohledl seznam
baliku jak Mandrake 7.0 tak i SuSE. Na prvni pohled se mi zda, ze SuSE
jich ma vic. Nemam na mysli nejake exoticke baliky, ale napr. a2ps (se
skriptem ogonkify), VTK a cint (C/C++ interpreter) jsou v zakladni
distribuci SuSE 6.3, ale v Mandrake/7.0/Mandrake/RPMS adresari jsem je
nevidel (to neznamena, ze tam nejsou).

Zatim nelze rict, ze by nektera distribuce byla vyrazne lepsi nez
ostatni. Kazda ma sve vyhody. Vyborne je, ze si uzivatel muze vybrat
tu, ktera se mu hodi nejvic.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR