GCC instalace

Josef Vogeltanz JoVogeltanz na dop.skoda.cz
Úterý Březen 14 12:00:13 CET 2000

> proc
> To by slo, jenze treba RH po mne chce swap prostor a bez neho nechce jit
> dal. A ja nevim, jak mu vnutit, aby swapoval primo na hda2, pokud to vubec
> jde.

	Alespon nejaky swap bude nutny, zvlast mate-li v masine malo RAM
pameti (otazka je co je malo a co dost, ja myslim velikost cca. 8 az 32 MB
RAM). Linux umi pouzit pro swapovani jak obycejny soubor, ktery je ulozen v
souborovem systemu, tak i extra diskovou oblast. Obe metody maji sve klady i
zapory. Prednosti samostatneho diskove oblasti (partitions) je rychlost,
plusem odkladaciho souboru je jednoduchy zpusob zmeny celkove velikosti
odkladaciho prostoru. Není pritom totiz potreba menit rozdeleni celeho
pevneho disku na oblasti, kdy navic hrozi nutnost kompletni reinstalace
systemu (pri pripadnem nezdaru teto operace). Na druhou stranu je IMHO vice
rozsirene pouzivani diskove oblasti. Popsat ovsem jednotlive zpusoby je
ponekud rozsahle a zde neni dostatek prostoru. Doporucuji nahlednout do
literatury.

> U Debianu nevim, jak to je.

Po pravde receno, ani ja ne. Jen si myslim, ze nebude zrejme podstatneho
rozdilu.

> Je lepsi Debian nebo RH, kdyz nepotrebuji sitoveho nic snad krome http,
> ale
> nastroje, jako C, Perl atd ?

Ve vsi ucte, ta otazka je polozena stejnym zpusobem jako otazka typu "co
bylo drive: slepice nebo vejce" a zde v konferenci by jen zvedla prach...
Pro zamery o kterych pisete, vam dobre vyhovi oba typy distribuce. U obou
lze pri instalaci vybrat jen to, co prave potrebujete a nic vic. Obe
obsahuji nastroje, o kterych pisete, plus spoustu dalsich.