squid a zaplnujici se inody

Úterý Březen 14 14:23:19 CET 2000

On Tue, 14 Mar 2000, David Trcka wrote:

> mam takovy zajimavy problem. Squid (2.2.s5) ma jako odkladaci diskovy
> prostor 4 partitions po 2GB, pricemz v konfiguraci ma na kazdem cache-dir
> nastaveno 1800 MB.
> Bez ohledu na to, s jakym poctem i-nodu ty partisny naformatuju, casem se mi
> stane, ze proste dojdou i-nody. 'df' hlasi kolem 90% zaplneno, 'df -i' hlasi
> na nekterych vice nez 98%, jinde 100% - nic tam uz nezapisu.

No, tomu neverim. Zvysujete opravdu pocet i-node? Ja jsem si zjistil,
kolik ma plna partition inodu a pak jsem ji preformatoval tak, aby jejich
pocet byl asi o 30% vyssi, nez prumerny pocet pri plnem disku (pokud tam
byla cache).

> Prozatim jsem to vyresil snizenim objemu cache-dir na 1500 MB, ale tim
> plytvam pul giga na kazde partisne. Tipuju, ze to je fragmentaci,
> protoze podle General runtime information rika squid, ze ma neco pres
> 500000 on-disk objects.

Fragmentace a pocet i-nodu spolu nesouvisi. Pokud je na FS nejake volne
misto, vyhyba se system fragmentaci rozumnym ukladanim novych souboru.
Presnejsi info vyda i novejsi fsck (bez beziciho Squida na partitione).
Take:

dumpe2fs /dev/sda1 | head -24
tune2fs (rezervovane bloky pro roota na 0)

Block size jsem musel udelat 1024, protoze jsem jinak plytval mistem.
Pouzil jsem RH6.1, protoze tam je vse pripravene na feature sparse_super
(mene superbloku -> rychlejsi mazani & spol.).

> b) snizi se fragmentace, kdyz misto 4 ruznych partitions udelam jednu
> logickou, ktera bude nad nimi? Nebo mam pouzit jiny fs? Jaky?

No, spojite jen to volne misto a algoritmus zabranujici fragmentaci bude
fungovat lepe. Riziko havarie (pokud to jsou ruzne disky) se zvysi (pokud
nepouzijete nejaky chytrejsi raid).

> 1. nechci zmensovat objem cache-dir, spis naopak, prumerny vek objektu je
> kolem 5 dnu, takze by ten objem mohl byt s klidem nekolikanasobne vetsi.

To je optimalni. Vic bych nezkousel.

> 2. jakekoliv zasahy by mely byt co nejrychlejsi a nerad bych prisel o cely
> odkladaci prostor, server bezi a poskytuje sluzby 24 hodin denne a nemuzu si
> s tim moc dlouho hrat.

Zde je jednoznacne vyhoda ve vice (rekneme 2) partition. Muzete jednu
vypnout a bezet jen na jedne a "pracovat" na druhe.

--
                        Milan Kerslager