Linux na siti DattelKabel

Adam Pribyl covex na ahoj.fsik.cvut.cz
Úterý Březen 14 19:51:24 CET 2000

 Zrejme znacne nestandardne pouzivam Linux v siti DattelKabel (DK).
Nedavno doslo ke zmene v uctovani a s tim jsou spojeny zmeny v prenosove
rychlosti. Nerozumim tomu natolik abych mohl rici k jakym konkretnim
zmenam doslo na strane DK, ale u me dochazi k veci kterou bych nazval
odumirani..:) (Drive rychlost ethernetu 10Mb/s ted omezeno na 64kb/s.)

 Projevuje se to zhruba nasledovne: napriklad pri stahovani souboru (at uz
pres http, nebo pres ftp, scp..) to nabehne na vysoke prenosoverychlosti
(nejakych rekneme 40kB - na 64kb lince.. no budiz..) a pak to postupne
velmi rychle odumre 0kB/stalled, pak to po case zase naskoci na rekneme
10kB a zase odumre. No casto uplne a nebo na dlouho.
(V souvislosti s tim jsem zkousel podle navodu, ktery jsem nasel nekde na
netu, kde se resil problem s prenosovou rychlosti pri propojeni s
pocitacem na kterem bezeli Windows zmenou hodnoty MTU, nepomohlo.)

 S tim podle me souvisi jeste jedna vec, i kdyz netusim jak. Pokud na svem
pocitaci neco delam a probyha nejaka komunikace pres sit, neni problem se
ke me dostat. Pokud vsak dojde k delsi necinnosti (tak 30minut), tak se ke
me pak dostat neda. Pokud clovek vytvrvale zkousi nejaku dobu napriklad
ping, tak se po case spojeni jakoby probere. (Mozna je to jen nahoda,
zkousel jsem ping z jineho stroje cely den (crontab hourly) a nekdy, zcela
nahodne se ke me dalo dopingovat, vetsinou vsak nikoli. Taktez 10%-20%
packet loss mi prijde dost, na to ze oba stroje jsou na uzemi Prahy.)

 Tusite nekdo kde by mohla byt bota, at uz na strane me nebo na strane
dattelu?

PS: konfiguruje se pres DHCP, ale IP adresa se meni jen pri rebootu
kabeloveho modemu. Navic skutecne se v nahodnych intervalech na muj stroj
muzu prihlasit od jinud, na stale stejne IP.

Diky

 Adam Pribyl