Zamknute CD v mechanike?

Středa Březen 15 09:50:59 CET 2000

belicka (belicka na ns.basl.sk) wrote:
: Zdravim vsetkych Linuxakov!
:
: Mam taky problem. Zamklo sa mi CD v mechanike. Ked ho chcem
: odmontovat napise mi hlasku ze CD je pouzivane. Ja vsak nevidim
: aplikaciu, ktora by pouzivala toto CD. Vzdy sa jedna prave o toto
: CD a pomoze iba restart systemu.
: Ako by som mohol nasilu prikazat operacnemu systemu aby CD
: odmontovalo a odomklo bez restartu systemu?
: Za odpovede vopred dakujem                belicka na ns.basl.sk

Zkuste "fuser -mv /mnt/cdrom" (nebo kde to mate primountovane).
To vypise seznam procesu ktere pouzivaji cd. Viz take man fuser,
zajimavy je i parametr -k.

Leos Bitto