initrd

Jan Klugl jan.klugl na pikebo.cz
Středa Březen 15 09:58:52 CET 2000

> Kdysi se velikost ramdisku dala nastavit v linux/drivers/block/rd.c,
> ale urcite to jde predat jadru i jako parametr. Bud pres lilo nebo pomoci rdev.
> (ramdisk_size=XXX)

Diky, to byl spravny smer, spravny zapis do lilo.conf je ramdisk=<size>.
Chova se to ale neocekavane: mam ramdisk 10MB. Pokud zadam
ramdisk=10485760,
chova se to stejne [spatne], pokud dam ale ramdisk=1048576, nabootuje to
[konecne].

Mam jeste nejasnost [v dalsi fazi]: na konci to napise
VFS: Mounted root [minix fs]
VFS: Unable to mount root fs on 01:01.

Ramdisk je na /dev/ramdisk -> ram0 01 00 jak jsem si myslel,
nebo na /dev/ram -> ram1 01 01, jak se zda z vypisu? nebo nekde
na /dev/loop? %-(

Tomuto se vyhnu, pokud init nalinkuju na shell, ovsem potom
korektne nerebootnu [ne ze by to vadilo...], bo po opusteni
shellu to opet napise Unable to mount... a je to na restart.

Nevadi mi to tolik, dela to temer to co jsem chtel [hraje
to televizi pres tuner pri moznosti zastavit disky
a pak proste vypnout pocitac, kdyby to nekdo chtel pouzit,
napiste, je to pro ATI], ale jeste tomu chybi 'tresinka na
dortu', je to trochu 'dirty'.

--

                                    Jan Klügl