routovani privatnich IP

Petr Soucek petr na ryston.cz
Středa Březen 15 17:43:48 CET 2000

David Rohleder wrote:

> Mam jeden www server pripojeny ke dvema poskytovatelum a mam
> nadefinovane treba staticke cesty (0-128 k prvnimu 129-223 k druhemu -
> nutno priznat, ze je to blby priklad), tak se muze stat ze nekdo ze
> sveta poleze na spatny interface a ma smulu.
>
> treba:
>
> www     IN      A       poskytovatel1
>         IN      A       poskytovatel2
>
> a nestesti je hotovo.

Tak tohle jsem nepochopil. Pokud to mate takhle, tak nejdriv pominu
fakt, ze cestu s prefixem /25 asi ve svete nebude moc videt, pak, pokud
nebude vypnuty round robin, budou se klienti pripojovat zcela nahodne v
pomeru 1:1 pres prvniho a druheho poskytovatele. Tedy i 50% spojeni od
poskytovatele1 by slo pres poskytovatele2.

A jedine filtrovani, ktere byste na tom serveru mohl zapnout, by bylo
odfiltrovani privatnich a ostatnich nepouzivanych adres.

Nebo jste to myslel uplne jinak?

Zdravi

Petr Soucek