Jak ovladat LCD a LED diody linuxem

Vladimir Rengevic grafon na grafon.sk
Středa Březen 15 19:08:17 CET 2000

Prijemny vecer,

> chtel bych nejak ovladat externe pripojene LED diody, tlacitka  a nejakej
> LCD display (ne klasicke monitory) treba 2 radkovy po 40 znacich apod.
> Kde najdu schema na zapojeni LED diod, ktere ukazuji zatizeni CPU pres
> paralelni port.

Otazka znie jednoducho, staci na paralelny port pripojit cez odpor LED diody
(na
datove droty), pripadne ich pre istotu zavesit na nejaky oddelovac zbernice,
co by mal byt, ak ma pamet neklame obvod 8286. No a potom jednoducho
cez out a in (no, ale toto si uz fakt nepametam, bolo to velmo davno).
Rozumnejsie riesenie je vyobit to z jednocipom (potom ma clovek 4 osem
bitove V/V brany) a pridat nejaku primitivnu logiku, pripadne s tym
komunikovat
cez seriovy port (jednoduchsia cesta ;-) - menej spotrebovanych
komunikacnych drotov,
pri korektnom RS 232 vecsia vzdialenost.... Odporucm obvod na baze 8051.
Momentalne sa snazim zostrojit trochu inteligentne stopky s prepojenim na
velky
display a vyuivam na to ATMEL AT89C52-24. Ma to 8k Flash RAM na program
a 256b RAM na data. Staci pripojit krystal+2 koncenzatory a pocitac je
hotovy ;-)

No a staci nakuknut do assembleru, pripojit cosi na ovladanie LED displaya a
chodi to...

Jednoduche (teda jednoducho povedane..)

Vlado

Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON
Tranovskeho 19, 031 01 Liptovsky Mikulas, SLOVAKIA
tel.: ++421/849/55 26 153, fax: ++421/849/56 21 454