Nasilne odlogovani uzivatele

Cejka Rudolf cejkar na kazi.dcse.fee.vutbr.cz
Středa Březen 15 19:41:50 CET 2000

Radovan Garabik <garabik na melkor.dnp.fmph.uniba.sk.spam> wrote:
> zostalo poskodene utmp. to sa stava bezne ak napr. padne sietove
> spojenie, login sa neodpise z utmp a zostane tam az kym niekto neobsadi to
> iste tty.... (cize inymi slovami ten uzivatel tam uz vobec nie je)

> Tiez cele tie problemy s utmp sa mi nejako nepozdavaju.. ako keby who,
> finger a podobne si nemohli zoznam uzivatelov zistit zo zoznamu obsadenych
> tty...

Ani ne.

V Solarisu je docela pekny demon utmpd, ktery monitoruje existenci
procesu, a kdyz proces skonci a zanecha po sobe zaznam v utmp, tak
jej za nej zrusi. Pokud jeste neco podobneho neni ve volne siritelne
podobe, mohl by to byt docela zajimavy namet na reimplementaci.

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science