Shaper a routovani

Jaroslav Cibulka jaci na jaci.cz
Čtvrtek Březen 16 08:01:25 CET 2000

On 15 Mar 00, at 13:07, Jaroslav Stribrsky wrote:
> Jak se urcuje priorita pres jake rozhrani pakety projdou, kdyz napr na
> 10.0.0.215 lze jit pres interface eth0 i shaper4 a oba maji metriku 0 ?

podle toho, kde je cesta uvedena presneji (masky site)

> Prijde mi, ze zatim na te druhe strane je rychlost stale plna a ne
> orezana (nemel jsem moznost rozumne to odzkouset). Napada me reseni
> insmod -o shaperX shaper
> shapecfg attach shaper0 eth0
> shapecfg speed shaper0 128000
> ifconfig shaper0 10.0.0.Y netmask 255.255.255.240 broadcast
> 255.255.255.223 up
> route add 10.0.0.Y dev shaperX

???????

iconfig shaperX klidne_porad_stejna_adresa

a nevim jestli to je jen preklep. ale:
route add cilova_adresa dev shaperX
(mas tam adresu shaperu - to je trosku k nicemu :-)))

JaCi

 E C O n e t     - J a r o s l a v   C i b u l k a
Sprava vyp. a kanc. techniky, skoleni, internet ....
   tel.:  019/7223472     0602/348191