ext2 a optimalni mnozstvi souboru v adresari

Cejka Rudolf cejkar na kazi.dcse.fee.vutbr.cz
Čtvrtek Březen 16 08:59:39 CET 2000

Petr Skoda <skoda na sunstel.asu.cas.cz> wrote:
> Kdyz uz tady byla rec o efektivite mnoha souboru - byl jsem nucen nedavno
> rozbalit nase spektra (cca 3.5kb na jedno) do jednoho adresare - jej jich
> asi 16000 . Dam-li ls , trva asi minutu (RH6.1, celkem rychly disk i stroj

Tohle jsme tu uz kdysi probirali. Spis mam dojem, ze je chyba v novych
jadrech - stara to zvladala docela v pohode. Pokud adresar obsahuje vice
polozek, nez je povoleny pocet i-uzlu (maximum se da menit zapisem kamsi
do /proc), tak doba listovani jednoho adresare roste nad neprijatelnou mez.

> - 2 x PPro 180, disk SCSI-wide 40MB/s) nez se objevi listing. Tarovat se
> to neda , protoze zrve na delku argumentu, ale "ls kus*jmen*a" to ma hned
> - mel jsem pocit, ze vse GNU ma dynamicky psane buffery - proc tedy tar
> rve (tj shell si s tim poradi, ma to kam dat, ale uz nepreda spravne 16000

Omezeni je nejspis dano diky ARG_MAX, ktere je v Linuxu definovane
jako 131072. Na tomhle krachuje treba i nove wu-ftpd-2.6.0 - pouzili
ARG_MAX v miste, kam vubec nepatri, a diky tomu je velikost NLISTu
omezena na ARG_MAX a nove wu-ftp se zbytecne omezuje jen na mensi
ftp servery.

> nazvu dal ke zpracovani). Navic mam pocit, ze to trva dlouho proto, ze se
> je snazi tridit podle jmena.

Problem bude urcite nekde jinde. Spis bych hadal zase to maximalni
omezeni i-uzlu.

> Poradte, co by jste doporucili jak s tim pracovat - moje idea je , ze dane

Mou radu si muze kazdy domyslet sam ;-)

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science