ext2 a optimalni mnozstvi souboru v adresari

Karel Zak - Zakkr zakkr na zf.jcu.cz
Čtvrtek Březen 16 10:46:42 CET 2000

> Chytre si vymyslete hashovaci funkci, a ty soubory rozdelte do
> podadresaru podle te hashovaci funkce (viz treba /var/spool/squid
> nebo /var/qmail/queue).
>
> Pri vice nez par tisicich souborech v adresari se s tim adresarem
> neda pracovat, protoze open() trva nesmyslne dlouho. (Duvod: ext2
> nedrzi soubory v adresari nejak usporadane ci indexovane, takze
> se linearne prohledava. Nektere jine filesystemy - i to pitome NTFS!

 Jak se to na techto (indexovanych) FS resi z "reorganizaci" indexu?
(nejake utility, fsck?)

 (IMHO zaver teto a jinych debat je to, ze ext2 (a asi i ext3) neni
nic moc pokud toho od FS chcete trochu vic)

 Stale si myslim, ze by se naslo i jine a rychlejsi reseni nez soubory.
Napr. nejaky chytry zapis to souboru, nemusite primo pouzivat SQL, lze
pouzit knihovny, ktere umi chytre zapisovat do souboru atd..

						Karel