arp (Re: Bezpecnost za firewallem)

Jan Povolny jpovolny na iol.cz
Čtvrtek Březen 16 12:01:19 CET 2000

> Previazanost IP adries a MAC adries je v arp tabulke. Staci napisat
"arp -a"
> na jej vypisanie. Da sa spravit priame previazanie IP adresy z MAC adresou

*** Tento thread me zaujal. Take bych potreboval nejak jednoduse a bez DHCP
zamezit libovolnym zmenam IP windosovym uzivatelum. Vytvoril jsem si tedy
arp tabulku na spustil prikaz arp -f <tabulka>. U jednotlivych IP se pak ve
vypisu objevil flag PERM. Coz asi znamena to pevne prirazeni.

Pokud si ale potom zmenim IP na uplne jinou, ktera v arp tabulce vubec neni,
server me zase pusti. Protoze takovou IP nezna a klidne k ni priradi moji
MAC adresu.

Asi delam neco spatne a nebo jsem nepochopil problematiku (to spise). Zatim
mam dojem, ze jsem zamezil tomu, ze si jiny uzivatel nezvoli moje IP. Jde
omezit, aby si nemohl zvolit ani zadne jine IP mimo urcity rozsah? Lze zadat
tento rozsah?

Staci odkaz na dokumentaci.
Predem diky.

Jan Povolny