Lze rozsirit na ext2 opravneni, prip. moznost komprese

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Čtvrtek Březen 16 17:59:33 CET 2000

On Thu, 16 Mar 2000, Petr Novotny wrote:

> Nelze.

> S tou kompresi vam neporadim, ale kazdopadne ext2 je na to
> predpripraven. S tim ACL k adresarum/souborum si nejsem jist,
> zda to je opravdu potreba. Ano, zjednodusuje to spravu. Ovsem
> vzdycky to slo nahradit chytrym vytvorenim skupin (a pripadnym
> pridelenim SGID na adresar). Zrovna to rozlisovani "tenhle ma na
> adresar x, tenhle rx, tenhle rwx" nema az tak moc casto smysl;
> bud chcete rozlisit "x" a "rx" (a "w" ma jen vlastnik), nebo chcete
> rozlisit "(r)x" a "rwx". Nebo mate protipriklad?

Mam jeden dobry protipriklad -

mam adresar a chci aby skupina uzivatelu A mohla vsechny soubory
v nem pouze cist, skupina uzivatelu B aby je mohla i prepisovat
a zbytek uzivatelu aby do nej nemohl . Klasicke rozslizeni dvou
ruzne privilegovanych skupin nad jednim adresarem. Jak to zaridit ?