Obnova LILO

David Kuzela kuzela na mbox.vol.cz
Neděle Březen 19 22:21:36 CET 2000

Jirka pise:
> Mam na jednom pocitaci s jednim HDD dva systemy. RedHaT LINUX 6.1 cz a
> win 98. Potom co se moje okna dostaly do obvykleho kritickeho stavu po
> nekolika tydnech pouzivani je asi budu muset zase preinstalovat...tusim
> ze budou problemy..jak to udelat abych mohl nabootovat oba systemy jako
> ted? Zkuste mi to prosim vysvetlit i kdyz je to detinsky a jiste naivni
> a navic mnohokrat opakovany dotaz:))

Nevim jak Win98, ale 95ky pri instalaci arogantne prepisi MBR, coz spolehlive
zrusi veskere nainstalovane bootloadery. Moznosti jak to resit je nekolik:

a) bootovat linux pres loadlin z DOSu -- urcite se vyplati nahrat si na
   c:\ loadlin a jadro, pokud windows pri obnove systemu zrusi MBR je to
   nejjednodusi cesta jak se k Linuxu dostat, pak muzete (re|na)instalovat
   lilo

b) poridit si jiny bootmanager ovladatelny z DOSu/Windoze. Me osobne se
   dost libi mbtmgr Martina Hinnera (http://penguin.cz/~mhi).

c) bootovat z diskety -- je to dost pomale :-(
d) bootovat z CDcka
e) bootovat ze site :-)

Hodne stesti
--