pomaly postgres a porovnanie s mysql

Karel Zak - Zakkr zakkr na zf.jcu.cz
Pondělí Březen 20 12:45:15 CET 2000

On Sat, 18 Mar 2000, David Celjuska wrote:

> Zdarek All!
>
> Dnes som si skusal postgres a nejaky sa mi zdal pomaly tak som
> spravil pokus. Vytvoril som tabulku

 Porovnavate jabka a hrusky, tedy dve SQL z uplne jinym principy.
Pokud se rozhlidnete tak casto jsou porovnavany s PgSQL jine DB nez
MySQL, MySQL tam nejak do serioznich testu nikto nestrka. (Asi protoze
je to moc rychle :-)

 --cut--

> a tiez s 100 tisic polozkami.
>
> Potom som zadal:
> select id from article where id like '2%';
>
> a vysledok bol zaujimavi:
>
> mysql to vratilo za 3.34 sec
> a postgres sa s tym hral 9.19 sec

 Zajimave by bylo vyzkouset neco slozitejsiho (union, group by..atd),
IMHO dle toho co jsem zkousel tak u PgSQL ty casy jdou mene strmne
nahoru. U MySQL se my zdala daleko vetsi umernost mezi slozitosti dotazu
a casem.

> No a to vobec nechapem kde ma ten postgres problem to spravit
> rychlejsie. ID je aj v mysql pouzite ako btree (ine index metody tusim
> ani nepozna) a postgres ma tiez btree.

 Treba jsou ty vetsi casy, dani za dynamicke operatory, funkce, citelne
zdrojaky ...atd. Jinak SQL != btree, je toho trochu vice.

Mozne je to trosku optimalizovat velikosti bufferu.

> A nehovoriac o tom, ze ked som tie databazy plnil datami (s vlastnym
> programom ras s mysql API a potom postgres API - algoritmus bol
> rovnaky),
> tak mysql som naplnil asi za 30 sec a postgres sa plnil vyse 10 minut.

 Cena za transakcni zpracovani? Dulezite je "plnil cim"? Napr. 1x COPY
muze byt rychlejsi nez 100000x INSERT.

A po tom naplneni a pred selectem bylo "vacuum"?

> Tak bud som ja sprosty alebo ten postgres je totalne na hovno.

 Hmm, mozna ze mate pravdu :-)

						Karel