smbmount a cestina

Martin Kavalec xkavm04 na vse.cz
Úterý Březen 21 02:18:08 CET 2000

20 Mar 2000 22:23:37 +0100 Martin Hejna <m.hejna na worldonline.cz> napsal:

> Kdyz smbmountem neco namountuju, tak je tam
> blbe cestina (proste jiny kodovani). Pritom smbclient
> funguje OK. Taky v smb.conf mam
>
> client codepage = 852
> character set = iso8859-2
>
> ale IMHO by to na to nemelo mit vliv.
> Zajimavy je, ze mi to dela at je server linux, nebo W95.

To proto, ze se ten linux snazi vypadat jako windowsy.
(server je kompatibilni s Wokny, dava jim to v jejich kodovani)

> Docela se divim, ze se jeste nikdo jinej neozval,
> mam vicemene defaultni konfiguraci.
> To Vam to vsem chodi?

Ne, nechodi.
Mam dojem, ze klient nic neprekodovava. Kdyz uz pouziva stejny
konfiguracni soubor jako server (taky logika...), mohl by si
uvedmomit, ze jeho role je opacna a udelat konverzi z 852 do il2,
ale nedela to. Asi vetsina lidi pouziva linux jako server, takze
ta klientska strana je ponekud nedoresena. (i smbfs v kernelu ma
mouchy)

martin