Kniha o Linuxu pro zacatecnika

Zdeněk Böhm zbohm na volny.cz
Úterý Březen 21 08:41:01 CET 2000

zacatek nejakou > > > knizku ?

> Vyborna knizka je Running Linux (preklad vydal cpress IMHO
jako Pouzivame
> Linux), neobsahuje sice tolik informaci a konkretnich
navodu jako LDP, ale
> snazi se vysvetlovat souvislosti.

Z pohledu zacatecnika (jakym se stale citim byt) jsou tyto
knizky vhodne na vytvoreni jakesi predstavy o tom, co ze to
ten Linux je. Obe se snazi podat informace o celem Linuxu,
na ukor toho, ze se casto jedna jen o jakysi prehled, ktery
je vhodny jen na tu predstavu. Navic mi obe pripadaji dost
zasmradle (Pouzivame Linux hovori o tom, ze ovladace jsou
pouze soucasti jadra, o samostatnych modulech se tam
nedoctete, popisuje sit NET-2, LDP se navic zminuje o NET-3,
ovsem na rok starem RedHatu je uz NET-4) Co tady chybi je
knizka, ktera si vezme za cil kompletne a do detajlu popsat
konkretni problem (treba konfigurace hardwaru).

> Neni problem, doporucuji neprehlednout adresare /usr/man,
/usr/info a hlavne
> /usr/doc.

Osobne davam prednost ceskym navodum. Ne proto, ze bych
neumel anglicky, ale pripada mi cesky zpusob vysvetlovani
tak nejak srozumitelnejsi. U popisu stvorenem najakym
necechem musim casto premyslet, coze tim chtel, sakra, ten
clovek rict. Mate nekdo podobnou zkusenost?

Zdenek