Priority pri paleni cd

Gratz Jaroslav xgratz01 na stud.fee.vutbr.cz
Úterý Březen 21 14:27:35 CET 2000

On Tue, 21 Mar 2000, Petr Kristan wrote:

> Palim CD na linuxu pomoci cdrecord.
> Linux version 2.2.12, Cdrecord release 1.8a36
> Pouzivam Ultra SCSI disky i vypalovaku. Vypaluji primo z partition.
>
> I kdyz spustim vypalovani (jako root) pomoci: nice -n -20 cdrecord,
> tak pri vetsi zatezi stroje se mi zacne drasticky snizovat fill
> buferu. Az se vypalovani prerusi s chybou. Zadne jine procesy se
> zvysovanou prioritou nebezi.
>
> Ja zil v domeni, ze kdyz nastavim prioritu -20, tak to znamena "skoro
> realtime" proces a ostatni nemaji temer sanci.
> Neni nejaky problem s schedulingem v jadre 2.2.12 ?

Bug tam asi nebude. Priorita procesu IMHO neznamena jak casto se dostane
uloha k CPU, ale maximalni cas ktery muze na CPU stravit. Kdyz spustite
vic procesu tak cdrecord sice dostane vic casu na CPU nez ostatni, ale
zase se k CPU dotane mene casto.

Zkuste pro cdrecord nastavit realtime prioritu (pod FreeBSD prikaz rtprio,
snad to bude na Linuxu stejne).

Jaroslav Gratz