samba, atime a tmpwatch

Michal Zejdl zejdl na suas.cz
Středa Březen 22 08:38:00 CET 2000

Marek Les wrote:

> To je asi problem. Presne jsem nepochopil souvislost mezi atime a
> souborem starsim 10 dnu. Podle me je soubor starsi 10 dnu takovy, ktery
> byl modifikovan pred 10 dny, cili ma mtime starsi 10 dnu. V tom pripade
> lze pouzit v tmpwatch parametr --mtime. Je to ono nebo to chapu spatne?

    Asi jsem se špatně vyjádřil - samba zachovává datum souboru v atime i mtime.
Jediné co se změní při nakopírování souboru na sambu je ctime. Takže soubor,
který má na Win čas třeba loňský, je smazán programem tmpwatch hned druhý den.
    Považuji chovaní samba serveru, tmpwatch i jádra za korektní. Pouze jsem
nadhodil problém z praxe - člověk si na tmp nakopíruje soubor a rád by, aby tam
chvilku (třeba těch 10 dní) vydržel. No a druhý den se diví, proč mu tam zůstaly
pouze soubory, které nedávno opravoval. :-)

--
Ing. Michal Zejdl                       e-mail: zejdl na suas.cz
Sokolovska uhelna, a.s.                 tel.: +420 168 64-5418