modem madness

Vladimir Rengevic grafon na grafon.sk
Středa Březen 22 11:16:03 CET 2000

Dobry den,

> Mam tu cosi co vypada jako interni ISA modem s chipovou sadou Rockwell,
> bezi na ttyS3. Problem je v tom, ze po odeslani AT prikazu je pet az
> dvacet sekund ticho a pak se teprve prikaz provede a modem vrati OK.

To by mohol byt problem s konfliktnym/zla nastavenym nastavenim IRQ.

> Nekdy, treba pri vypisu registru AT&V se sekne a prestane v pulce
> registry vypisovat. Vse rovnez vypisuje sneci rychlosti a obcas, jak se
> mi ted zda, provede jeden prikaz pred druhym.
> Jinak je modem zcela normalni, ja uz mene. Zkousel jsem menit IRQ,
> uart... Nevim, kde je problem. Nema s tim nekdo jakousi zkusenost?

Kedysi davno som mal internu supru a mozno to bol obdobny problem.
Treba nastavit IRQ _modemu_ (teda HW zariadeniu) na nejaku nekonfliktnu
hodnotu (napr. 5, 10, 11, 12), to teda znamena vypnut Plug&Pray nejakym
softom a nasledne setserial /dev/ttyS2 irq X. Aspon mne to pomahalo.

> Pokud mi reknete, ze externi modemy jsou pro pouziti s linuxem lepsi
> (alespon to jsem si myslel) :), tak tu je jeste jeden externi Welllink a
> ten pro zmenu reaguje hned, ale na AT prikaz proste neposle OK. Nikdy.
> Respektive neposle nic na terminal, ani bit. Presto se ale modem tvari,
> ze funguje (vytaci, zveda a zavesuje linku...).

To bude asi problem kvality znackoveho modemu. Bezny modem na spravne
vykonany prikaz odpovie logicky OK.

Vlado

Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON
Tranovskeho 19, 031 01 Liptovsky Mikulas, SLOVAKIA
tel.: ++421/849/55 26 153, fax: ++421/849/56 21 454