Symbolicky linkna weby uzivatelu a Apache

Michal Krause michal na krause.cz
Středa Březen 22 19:37:02 CET 2000

On 22/03/2000, Hruby Vladimir wrote:

> mam na serveru uzivatele v adr. /home/users/*
> jeden z nich chce, aby adresa jeho web stranek byla ..cz/~prezdivka a ne
> jen ...cz/~login.uzivatele
> udelal jsem v adr. /home/users/ link:
> ln -v -s login.uzivatele prezdivka
>
> a nejak mi to Apcache nechce vzit (chyba 404), nevite prosim jak to pres
> link vyresit? Pujde to pres link na adr., nebo budu muset vytvorit adr.
> "prezdivka" a v nem ten link? Uzivatel na samozrejme u sebe funungujici
> web stranky.

Neni to nahodou tak, ze Apache vezme to, co je za tildou (~), nacte
patricny zaznam z /etc/passwd, zjisti home dir usera a vrati obsah onoho
adresare (tedy $HOME/$UserDir)? IMHO ano, protoze jinak to nemuze
fungovat (Apache nemusi vedet, kde jsou domovske adresare, nelze
predpokladat, ze domovsky adresar = jmeno uzivatele atp).
Takze budete IMHO muset zalozit uzivatele se stejnym jmenem, UID a
domovskym adresarem a mohlo by to fungovat. Ale je to jenom domenka, sam
jsem to nikdy nezkousel.

S pozdravem

Kdyz instalujes novy motherboard, over si, jestli jadro detekuje spravne
dostupnou operacni pamet.                         Stare aztecke prislovi