linux...

Petr Klima klima na pal.skm.vutbr.cz
Středa Březen 22 19:38:39 CET 2000

Forman na libus.cz wrote:

> Takova lakonicka otazka..
> Zmeni se casem muj pohled na soubovy system linuxu ze zaporneho na kladny?

Tak to opravdu nevim, ale ja jsem od zacatku nadsen

> Z pozice zacatecnika Linuxu mi vse pripada zmatecne,struktura neni
> intuitivni.

Co je to intuitivni? Jestli pojem intuitivni definujete jako "je tam adresar
Program Files", tak intuitivni neni. Nevim ale, co byste chtel. V linuxu mate
jeden adresar s dokumentaci programu (/usr/doc), adresare pro systemove i
uzivatelske programy... Proste celkem pekne rozdelene. Ze zacatku jsem se taky
moc neorientoval, ale ted ani nepotrebuju vedet, kam se program instaluje.
Nebyva vic moznosti, nez tak dve. O Windech taky nevim, co v nich ktery adresar
znamena a vedet ani nechci.

> Vubec nevim,kde a jak mam pridat spousteni souboru,ktery jsem
> prave pridal a ktery,ac funguje z promptu,nejde najit..

Jestli touzite po nastaveni nejakych cest, tak hledate asi soubor bash_profile
ve vasem domovskem adresari (to je adresar, kam se dostanete po napsani "cd" a
odentrovani). Podle toho, ze znate autoexec, vam promenna PATH cizi nebude. No
a jestli mate problemy se spoustenim programu z aktualniho adresare, zvyknete
si psat ./program misto program, pripadne pridejte k cestam ":.".

> Zlatej autoexec...U
> toho clovek vedel hned co ma delat, a nemusel travit tydny nad stohy
> howtos...

Jo, to jste nemusel (i kdyz ty konstrukce s menu az tak jasne nebyly), ale taky
to nic neumelo. Jestli chcete videt rozumny ekvivalent dosovskych bataku,
podivejte se na soubory /etc/rc.d/init.d/..., nebo do souboru startx (tusim, ze
je nekde v /usr/X11R6/bin). Kdyz jsem je videl ja, klesla mi brada az mezi
kolena.

> S pozdravem
>               David Forman

No nazdar