Dotaz: programovani sdilenych knihoven pod linuxem.

Lubos Lunak l.lunak na sh.cvut.cz
Čtvrtek Březen 23 19:16:38 CET 2000

klofr na feld.cvut.cz wrote:

> Prosim o radu nekoho, kdo se vyzna v programovani.
> Dotaz zni: mam objektove soubory .o jak znich mam spachat sdilenou
> knihovnu tj.
> soubor .so?
> Pri vytvareni archivu pomoci ar a ranlib mi gcc vzdycky nalinkuje tu
> knihovnu do binarky natvrdo,coz nechci.
> diky.

 Nejlepsi bude asi pouzit libtool, viz. 'info libtool'. Spolu s
automake/autoconf by Makefile.am melo vypadat asi takhle ( vybrano z
info libtool ) :

     # Build a libtool library, libhello.la for installation in libdir.
     lib_LTLIBRARIES = libhello.la
     libhello_la_SOURCES = hello.c foo.c
     libhello_la_LDFLAGS = -version-info
3:12:1

 Jinak bez libtoolu se to tusim dela pridanim gcc parametru '-shared
-fPIC -DPIC',
ale to nedosahuje prenositelnosti libtoolu.

 Lubos Lunak
 l.lunak na email.cz http://dforce.sh.cvut.cz/~seli     ---KDE Now!---