Utilitka na zmenu upper/lower case a dotaz na date

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Pátek Březen 24 13:35:36 CET 2000

Zdravim

mam seznam lidi - jmena jsou velkymi pismeny nebo malymi nebo ruzne
a ja bych chtel zaridit aby prvni pismeno slova bylo velke a ostatni
mala. Neznate nejakou utilitku kde by to slo zaridit na jeden pruchod.
Momentalne mne napada jen roztrhnout string prevest case a znovu slozit.

Druhy dotaz - potreboval bych prevadet datum DDMMYYYYhhmmss na vteriny
'since 1970' a naopak. Prikaz date uz nejakou dobu zkoumam a neprisel jsem
na to. Format vypisu umim urcit pres +%neco%neco ale jak mu zadat to
datum ktere chci prevest. Zatim mi vzal pouze --date="XX day xx min"
ale to pricte ke stavajicimu datu a prevede. Nemuzu prijit na to jak mu
vnutit primo datum ktere chci prevest nebo pocet vterin (pri prevodu na
datum)

Nevite jak nato ?