MySQL a search v cestine a zaroven v ASCII! Jak na to

Vladimir Vlach vladimir.vlach na pcnet.cz
Pátek Březen 24 14:54:50 CET 2000

Q píše:
> Jak v MySQL resit asi todle: Hledam dany retezec, ktery pouziva
> diakritiku, ale chtel bych aby zaroven nasel vse co je v cistem ASCII
> bez diakritiky?
>
> select * from neco where a like "můžeme"
> (tak todle je jasny ze tam musi bejt ais naka vnitrni funkce... jinak to
> nepujde...)
> PS: můžeme  - najde
>     muzeme  - tez najde

no resil bych to:
a) vsechno predelat na bez diakritiky (ASCII) a potom vyhledavat taky
bez duiakritiky
b) videl jsem (uz to bude nejaka doba) od p. Pazdziory UDF Charsets

http://www.fi.muni.cz/~adelton/l10n/udf_charsets/udf_charsets-0.90.tar.gz
   Ze stranek o UDF Charsets:
   'Napsal jsem funkce, které je možno dynamicky použít v MySQL na
konverzi textu do čistého ASCII.'

Vlada Vlach
vvlach na danet.cz