Instalace DHCP

Dj ZAP dj-zap na post.cz
Sobota Březen 25 12:18:47 CET 2000

Dobry den,

> delam sve prvni krucky s LINUXEM. (RedHat 6.1CZ). Po uspesnem rozbehnuti
> DNS serveru chci vyzkouset DHCP server. Podle "DHCP mini-HOWTO" jsem si
> stahl DHCP ver.2.0 z ftp://ftp.isc.org/isc/dhcp/ . Naucil jsem se ovladat
> GUNZIP a TAR :) a rozbalil soubor do adresare "/root/dhcp/dhcp-2.0/".
> Podle navodu jsem spustil "./configure". Pak mam postupne spustit "make" a
> "make install" ale dostavam hlasku "bash: make: command not found". V cem
> delam chybu ? Poradi mi nekdo ?

Problemy mohou byt dva. Bud nemate nainstalovany make, nebo k nemu nemate
cestu v PATH. Mrknete se do adresare /usr/bin, jestli se tam make
nachazi. Pokud ne, doinstalujte si ho z cd, jinak si pridejte cestu k
nemu do PATHu.

> (X Window zatim nepouzivam)
>
> A jeste dve doplnujici otazky:
> Kdyz dam prikaz "ls" jak poznam co je ve vypisu adresar a co soubor ?

Muzete si to nechat barevne odlisit. Pokud toto chcete provest pro vsechny
uzivatele, pridejte do /etc/profile tyto dva radky:

eval `dircolors`
alias ls='ls --color=auto'

> Jak primountuji disketu porizenou pod WIN98, aby byly videt dlouhe nazvy
> souboru ? Jde to vubec ? "-t msdos" to zkrati na nazev 8.3

-t vfat