usinani disku

Jaroslav Jirasek jarda na egerius.cz
Pondělí Březen 27 13:31:27 CEST 2000

Dobry den,
mam mensi problem, ze ktereho by mohl casem byt vetsi problem:
V serveru (RH 6.1) mam 4 disky (IBM), 2 ide (13GB), 2 scsi (8GB).
Asi 1 az 2x denne se stane, ze jeden z disku usne - je slyset jak odskoci
hlavicky
a v zapeti zase jak startuje - roztaci se plotna a hlavicky cvrdlikaji jako
pri
zapnuti pocitace. Bohuzel nevim, ktery z disku to je, ani nevim jak bych to
zjistil
(mimo toho, ze bych postupne odpojil ostatni disky a poslouchal treba cely
den jestli
se to stane nebo ne...).
Jednou se dokonce stalo, ze po usnuti disku se rozpadl raid na scsi discich,
takze to asi
bude jeden z tech scsi (to uz jsou ale asi dva mesice a od te doby i kdyz si
harddisk
obcas pospi tak zrcadleni funguje)

V logach se nic neobjevi.
Zkusil jsem zastavit apmd demona a problem pretrvava.
Jinak ale server slape jak hodinky (a je dost vytizenej).

Nevite jak na to?

Dekuji, Jirasek

PS rekl bych, ze to zacalo delat od te doby, co jsem nainstaloval RH 6.1
(z RH 6.0)