su root pres putty - nemohu delat vse

Michal Krause michal na krause.cz
Středa Březen 29 14:11:46 CEST 2000

On 29/03/2000, Mirek Kokrda wrote:

>  snažím se udržovat stanici s RH 6.1 z w95 pomocí Putty terminálu, ale
>  když se přihlásím jako user "mkokrda" a potom provedu "su root",
>  nejde mi vše jako když sedím přímo u stanice s linuxem. Například
>  zkratky definované v ".bashsrc" fungují, ale ne všechny. Př: alias
>  ll='ls -l' proběhne a alias ss='shutdown -r +0' skončí hláškou "bash:
>  shutdown: command not found". Když provedu "su root", tak si snad
>  převezme všechan práva a nastavení roota, ne? Díky za radu.....

1) nektere adresare do cesty pridava primo login, takze pres ssh nejsou
nastavene
2) pokud udelate jenom su root, tak se nezpracuje soubor
~/.bash_profile, pripade ~/.profile atd), takze pokud se nejake cesty
nastavuji tam, neprovede se to. Musite udelat su -l root

S pozdravem

Kdyz instalujes novy motherboard, over si, jestli jadro detekuje spravne
dostupnou operacni pamet.                         Stare aztecke prislovi