PLIP: parport0 has no IRQ

Středa Březen 29 16:34:16 CEST 2000

Tomas Honzak (thonzak na atlas.cz) wrote:
: Zdravím všechny,
:
: mám problémek s PLIP. Na paralelním portu většinou visí (a funguje :-)
: tiskárna, nicméně chtěl bych začít používat taky PLIP. Překompiloval
: jsem si tedy kernel, PLIP jako modul (stejně jako mám lp), dám rmmod lp,
: insmod plip a ejhle -
:
: insmod plip
: /lib/modules/2.2.14/net/plip.o: init_module: Device or resource busy
:
: a ve /var/log/messages:
: kernel: plip: parport0 has no IRQ.
: kernel: plip: ne devices registered
:
: No jo. Ale jak tomu parport0 přiřadit irq? Nebo to je v něčem jiném?
: stroj je standardní i386 (pentium), kernel 2.2.14., CONFIG_PARPORT=y,
: CONFIG_PARPORT_PC=y, CONFIG_PLIP=m
:
: Napadá, prosím, někoho, co s tím?

Je treba v setupu biosu priradit paralelnimu portu nejake IRQ (obvykle 7)
a dat jadru linuxu parametr "parport=0x378,7". Napr. pro lilo je to radek

append="parport=0x378,7"

v /etc/lilo.conf. Port 0x378 je standardni LPT1.

Leos Bitto