Problem s FAT32 vs Linux partition

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Čtvrtek Březen 30 13:29:38 CEST 2000

> Pri instalaci RedHat linux 6.2 jsem postupoval takto:
> - zformatoval jsem HDD (13GB)
> - FDiskem jsem nastavil 8GB na FAT32 a zformatoval
> - nabootoval jsem z install-CD Linuxu
> - pri instalaci jsem vytvoril partion pro Linux na zbylych 5GB
> - Instalace probehla OK, Linux chodi

No nevim, ale jestli je tam puvodni verze lil-a, koledujete si o
problemy.

Vhodnejsi by to bylo naopak - linux dole, Win nahore. Windows
potrebuji pro uspesny start, aby jejich zavadec (IO.SYS) byl pod
hranici 1024 cyl == 8 GB v LBA rezimu. No a protoze jejich zavadec
vzdycky lezi na zacatku partisny, musi mit _zacatek_ partisny pod
hranici 8 GB.
U linuxu je to slozitejsi - viz archiv konference (nebo soukrome).

> Problem :
> chci nainstalovat WIN98 na vytvorenou FAT32
> - na dotaz LILO odpovim "dos", ale hodi to "NON SYSTEM,
> INSERT BOOT
> DISKETE..."

To je snad v poradku. Ta partsna s FAT na sobe nemuze mit system,
kdyz ho tam nikdo nedal a tudiz ho ani nemuze nastartovat.

> - nevim, jak dostat system (WIN98) na vytvorenou FAT32.

Natahnete si system (DOS 7.x, Win) z diskety, udelejte "SYS A: C:" a
pak pokracujte v instalaci.

> - zkousel jsem nabootovat z WIN98 start.diskety, ale zamrzne to.

To je divne. Ve kterou chvili to zamrzne ? Co predtim napise ?

> Uvital bych i radu na uplnou odinstalaci Linuxu (a nastaveni celeho
> disku na FAT32, nebo uplne smazani partition table).

 - spustit instalaci Linuxu z CD, dojit az k rozdeleni disku
 - smazat vsechny partisny
 - ulozit zmeny
 - restart
 - natahnout z diskety DOS (Win)
 - "fdisk / MBR"

> Co se tyce Linuxu - jsem uplny zacatecnik.

Kazdy jednou zacinal.

> Diky za jakoukoli radu.

Neni zac.

Miroslav BENES