disketovy printserver

Jaroslav Jirasek jarda na egerius.cz
Úterý Květen 2 11:03:10 CEST 2000

Dobry den,
vytvarim jednodisketovy linux, ktery se bude chovat
jako printserver - nekde do site se pripoji pocitac (stara 386
bez disku se sitovkou), nabootoje z diskety, ma kontrolovat
urcity port a posilat data z nej na /dev/lp0-2.
Uz jsem pomerne daleko, disketu mam hotovou, vesly
se na ni ovladace pro vsechny sitove karty, ktere jsou k dispozici
pri prekladani jadra, veskery software nutny pro fungovani site.
IP adresu prirazuji pres dhcp.
Dale pak pouzivam softwarek p910nd, ktery jsem objevil na
freshmeatu, ten cte data z portu 910[0-2] a posila na /dev/lp[0-2].

Zkousim to uvest do provozu, chci, aby tiskova fronta byla na
"velkem" serveru, ktery bude data preposilat na maly. Na malem
zadna fronta nebude.

Ale dostanu se pouze k hlaseni Waiting for 192.168.1.7 for comeup
(to lze nalezt ve /var/spool...)
Problem bude myslim na strane "velkeho" serveru.
Jak ho donutit, aby ta tiskova data posilal na maly servrik?

Abych rekl pravdu, protoze jsem zacatecnik, tak vubec nic nevim
o portech tcp-ip protokolu, nejak jsem ani nenasel zadny manual.
Takto jsem udelal printcap:
DeskJet|HP DeskJet 690|DeskJet:\
    :lp=:\
    :rm=192.168.1.7:\
    :rp=9100:\
    :mx#0:\
    :lf=/var/spool/samba/errorlog:\
    :sd=/var/spool/samba/DeskJet:

Ale vubec nevim, jestli to takhle muze fungovat?
Muzu pripadne poslat manual k p910nd, je tam neco malo
k tomu uvedeno, ovsem ja to moc nechapu.
(domovska stranka toho programu v tuto chvili nefunguje.)

Dik za kazdou radu.
Jirasek

PS: jestli se mi to podari zprovoznit, tak se samozrejmne o disketu
podelim...