Jak napsat preskrtle o?

chomik chomik na seznam.cz
Středa Květen 3 00:23:15 CEST 2000

On Tue, 2 May 2000, Karel Tejnora jr. wrote:

> Dobry den,
>
>     narazil jsem na problem, svuj Red Hat 6.1cz mam anglicko-cesky, ale
> pismeno 'preskrtle o' nejsem schopen napsat v zadnem programu (emacs,
> netscape). Tedy uzivatelskem - prezentuje se jako r' ... Kod je 248 'man
> iso8859-1 '.
>
> Nevite nejakou jednoduchou cestu, jak dosahnout napsani tohoto pismene?
> Napadlo mne si napsal C program, ktery napise za mne email.
>
> Diky,
> Karel

Jestli se ti prezentuje jako 'ŕ' tak to je kód 224 v latin2 a nevím o co
jde. Ovšem pokud to má být 'ř' tak to je spravný - musíš jenom změnit
systémový font na iso-8859-1. To pak všechny 'ř' budes videt jako
'přeškrtlé o'. Ale najednou vidět 'ř' a 'přeškrtlé o' nemůžeš. To není
unicode. Číslo znaku se nemění - to jak znak vypadá na obrazovce záleží
jenom na tom jaké sady fontú používáš. V majlech musíš v havičce dát
charset:

...aby odeběratel si to mohl přečíst tak jak to má bejt.

V HTML by měla fungovat sekvence ø nebo ø ale u mne v netscape
to jaksi nezabírá - ani nevím proč...

chomik