xawtv a gcc

Ivo F. Cilich ivo.cilich na pvtnet.cz
Středa Květen 3 08:51:13 CEST 2000

Zkousim rozjet pod Linuxem TV/Radio-kartu (3DeMON PV951TF) s cipem Bt878
pomoci xawtv-3.12. V dokumentaci xawtv jsem se docetl, ze pro RedHat (v mem
pripade 6.1 CZ) je vhodne pouzit prikaz "rpm -ta xawtv-3.12.tar.gz". Ten se
evidentne o tu instalaci pokusi, ale skonci na tehle hlasce:

checking for gcc... gcc
checking wheter the C compiler (gcc ) works... no
configure: error: instalation or configuration problem: C compiler cannot
create executables.

Kdyz to zkusim instalovat klasicky, tak po prikazu ./configure skoncim na
tomtez. Potom mi config.log hlasi tohle:

configure:577: checking for gcc
configure:690: checking whether the C compiler (gcc  ) works
configure:706: gcc -o conftest    conftest.c  1>&5
/usr/bin/ld: cannot open crt1.o: No such file or directory
collect2: ld returned 1 exit status
configure: failed program was:

#line 701 "configure"
#include "confdefs.h"

main(){return(0);}

Ten soubor crt1.o vubec nikde na disku neni a co vic neni tam ani adresar
/usr/bin/ld/ :-(
Zkusil jsem odinstalovat a znovu nainstalovat baliky egcs-1.1.2-24,
egcs-c++-1.1.2-24 a egcs-objc-1.1.2-24 ... nepomohlo. Zkusil jsem
odinstalovat egcs a egcs-objc a dat misto nich verze 1.1.2-12 z RH6.0 zase
zadna zmena. Zkusil jsem i takovou silenost jako je nainstalovat tam primo
stary balik gcc z RH 5.2, ale samozrejme nepomohlo ani to.

Problem je ze ja netusim v kterem balicku mam hledat ten soubor crt1.o a ani
netusim, kde to muzu zjistit :-(
Diky za kazdou radu linuxovemu zacatecnikovi.

           Preji hezky den
                              Ivos C.