pc router a hw

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Středa Květen 3 10:36:53 CEST 2000

Jaroslav Brandis wrote:
: zdravim ...
:
: Nema tu niekto skusenosti s odhadom sily HW na funkciu linuxu v roli
: PC_router ? ide iba o cisto routovanie IP a IPX na 10/10 a 100/100 a 10/100
: sietach. (pridadne nejake IP filtre) Ako soft planujem nasadit LPR. Co sa
: tyka HW tak mam k dispozicii nasledujucu zostavu: doska: PCCHIPS proc:
: Pentium MMX 233 pam: 32 MB
:        A drive
: + sietove karty 3com a ne2000
:
: Bude to stihat routovat aj na dost zatazenej 100 Mb sieti  ?
: Ako je na tom jadro 2.0 a nove jadra co sa tyka rychlosti sietovania ?
: Akosi som nenasiel aplikaciu do LPR na routovanie IPX hoci pisu ze je
: pouzitelne aj ako IPX router ? Zle som pozeral ?

	Nevim sice, co je LPR, ale na zhruba 300MHz celeronu mame pripojene
ctyri 100Mbps full-duplex porty a nekolik set firewallovacich pravidel
(samozrejme nikoliv linearne usporadanych) a funguje to. Sit ale nejede
na maximum, takze maximalni vykon si netroufnu odhadnout. V testovacich
podminkach nam ten stroj routoval mezi dvema 100Mbitovymi fdx porty
na plny vykon asi do 128 (nebo 256, nepamatuju si) filtrovacich pravidel,
usporadanych linearne.

	IPX jsem nezkousel.

	Jadro doporucuju urcite 2.2, ne-li pre 2.4.

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/
\\ PGP: finger kas at aisa.fi.muni.cz   0D99A7FB206605D7 8B35FCDE05B18A5E //