Vice linuxu na jednom disku

Středa Květen 3 13:27:24 CEST 2000

Dňa St, 03 máj 2000 ste (garalda) napísali:
> Zdravim,
>
> rad bych si nainstaloval na jeden pocitac ruzne distribuce linuxu (SuSE,
> RedHat, Corel). Vytvoril jsem si nekolik partition:
> /dev/hda1  100MB
> /dev/hda2  100MB
> /dev/hda3  100MB
> /dev/hda4       5GB
>
> Zkousel jsem pak dat na ty prvni tri (pro kazdou distribuci) /boot, /etc,
> /lib, /var, ...
> a na tu posledni dat /home, /opt, /usr (spolecne pro vsechny). Ale pri
> instalaci se tyto adresare nedari vytvorit. Musim vzdy priradit celou
> [...]

mountuje sa vzdy iba do jedneho adresara. je mozne to oklamat asi takymto
sposobom. (Neviem ci to uz ide pri instalacii, alebo to bude nutne urobit az po
nej. Asi az po.)

pre RH.
root bude na /dev/hda1
/dev/hda4 sa bude mountovat povedzme do home (mozno si zvolit ktorykolvek) v
home bude adresar usr a opt. Do root bude treba vytvorit symbolicke linky na
/home/usr a /home/opt ako /usr a /opt.

to iste pre ostatne distribucie.
Len by som chcel upozornit, ze kazda distribucia sa bude snazit do /usr a /opt
instalovat svoje veci takze, aby sa zbytocne nepremazavali a aby mala kazda
svoju verziu.

--
Marian Cavojsky
cavojsky @ soria-grey.sk