Re: alien a závislosti

František Rybář postovni.holub na atlas.cz
Středa Květen 3 14:29:17 CEST 2000

FR> pokusil jsem se používat alien pro Debiana 2.1 CZ. Bohužel při konverzi
rpm
FR> balíků do deb se mi zdá, že zahazuje závislosti. Pokud je tomu tak, za

PC>Ano, nteprebira zavislosti z baliku, ale spousti na nej dpkg-shlibdeps,
takze
PC>ty zavislosti najde, pokud mate nainstalovane knihovny, ktere ten program
PC>potrebuje. Jinak bohuzel ne - ono to jde taky dost spatne automatizovat.
Prave
PC>ztrata zavislosti je nepekna treba u mtv.deb :(

Proč se divím. Protože kdybych programoval něco, tak bych přece jako autor
určil název balíčku i závislosti. A i kdyby se z toho potom vyráběly rpm,
deb, či další, tak by to mělo být jednotné. Tudíž by problémy být neměly, a
nemělo by být co automatizovat. No, možná je to trochu naivni...

FR> názvem balík. Nepoužíváte někdo alien trochu častěji?
PC>ne. Na co? Vse co potrebuju je v .deb nebo zdrojakach.

Promiňte, ale vy určitě sedíte na pevné lince? Já bych v podstatě potřeboval
upgradovat celý Debian, rozhodně nemůžu stahovat celou distribuci pomocí
modemu. Navíc díky zásahům Telecomu mi dočasně jede na 19200. A rozhodně
také nechci 100 balíků překládat ze zdrojáku.

A právě proto mi připadá logické používání Alienu. Snadno si pořídím CD
RedHatu, který se distribuuje poměrně často, a uprgraduji balíky v Debianu.
Poslední distribuce Debianu, kteoru vlastním, je z března 1999, a novější se
mi nepodařilo sehnat. Ale jinak musím říci, že kromě zastaralosti balíků
jsem s Debianem nadmíru spokojen.

František Rybář