alien a závislosti

Petr Cech cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Středa Květen 3 22:40:52 CEST 2000

František Rybář napsal:
> rpm

> takze
> Prave
>
> Proč se divím. Protože kdybych programoval něco, tak bych přece jako autor
> určil název balíčku i závislosti. A i kdyby se z toho potom vyráběly rpm,

Prolem je v urceni zavislosti na knihovnach. Jak vite, jestli bude dany
program prelozen s glibc-2.1, glibc-2.0. Se kterou verzi glib, openssl ...
Naslo by se i vice prikladu.

> deb, či další, tak by to mělo být jednotné. Tudíž by problémy být neměly, a
> nemělo by být co automatizovat. No, možná je to trochu naivni...

Jednotny muze byt maximalne postup, nikoli vysledne zavislosti. Snad casem
budou standartizovany alespon nazvy knihoven (byt zakladnich). Ale opet
narazite na problem s verzemi. Zavislost >= 2.1.2-8 je sice prelozitelna, ze
potrebuji alespon versi 2.1.2 "neceho", ale co s tim -8. Stami mi v me
distribuci -3 -10 nebo potrebuji udelat v soucasnem baliku nejakou opravu.
Bude mi to chodit s mou 2.1.3?

> Promiňte, ale vy určitě sedíte na pevné lince? Já bych v podstatě potřeboval

Ano :) Mam ji moc rad.

> upgradovat celý Debian, rozhodně nemůžu stahovat celou distribuci pomocí

Proc proboha celou? Kdyz se rozhodnu, ze si nejaky balik upgradnu, tak si
proste stahnu ty baliky, ktere jsou potreba.

> modemu. Navíc díky zásahům Telecomu mi dočasně jede na 19200. A rozhodně
> také nechci 100 balíků překládat ze zdrojáku.

jo, to nemusi byt sranda.
> A právě proto mi připadá logické používání Alienu. Snadno si pořídím CD

alien NEBYL, NENI a NEBUDE pouzitelny na hromadne prevadeni cele distribuce.
Jina jmena baliku libc6 x glibc je asi nejzretelnejsi.

> RedHatu, který se distribuuje poměrně často, a uprgraduji balíky v Debianu.

coz sice muze chodit v pripade, ze obe pouzivaji glibc-2.1, ale tohle je
opravdu dost maso.
> Poslední distribuce Debianu, kteoru vlastním, je z března 1999, a novější se
> mi nepodařilo sehnat. Ale jinak musím říci, že kromě zastaralosti balíků

ano, novejsi neni. Novejsi verse jsou potreba jenom u nekterych programu.
Bohuzel zrovna desktop programy jsou z tech, ktere se zrovna hodne vyvyjeji.

> jsem s Debianem nadmíru spokojen.

				Petr Cech
           cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz

<woot> "What do you mean it's not packaged in Debian?"