linky

Petr Cech cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Čtvrtek Květen 4 09:54:27 CEST 2000

Jan Satko napsal:
> Zdravim.
> Mohol by mi prosim niekto vysvetlit ako funguju hard-soft linky ?
>
> Mam particu o velkosti 0.

a na ni neco zapisete?

> Vytvorim subor jano - velkosti 5kb.
> Ked spravim spravim soft linku alebo hard-linku velkost particie sa
> nezmeni. Lenze ked zmazem subor tak soft-linka hlasi error. Ale hardlinka
> obsahuje normalne subor. resp ta hardlinka sa sprava ako normalny subor.

jo. hrd-link muzete udelat jenom na soubor na stejne partition, kdezto symlink
kamkoli.

> Takze mi z toho vyplyva ze hardlinka asi vytvori nove i-node ktore smeruje
> na ten isty subor. A ked zmazem original, zmazal som vlastne iba druhe
> i-node. Ale ked hard-linka vytvara nove i-node (ak to spravne chapem) co

ne. hard-link je jenom dalsi jmeno pro dany i-node. V i-nodu je poznamenano,
kolik na nej vede odkazu a je smazan, az kdyz klesne na 0.

> potom vytvara soft-linka ?

jenom odkaz - proste se misto toho shouboru otevre ten, na ktery ukazuje.
Jednoduse  se prepise/expanduje cesta, ktera je v nem napsana. Vice v
libovolne knizce o UNIXu.

				Petr Cech
           cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz

"Computers are useless. They can only give answers."            Pablo Picasso