MP3 Player a problem s pauzami mezi tracky

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Květen 5 08:19:13 CEST 2000

| Odesílatel: Rostislav Pacejka <pacejka na usa.net>
| Zda se, ze je to tak. Odstranil jsem ID3 tagy a prehral jsem to mpg123
| do wavu. V miste spojeni obou tracku byla videt jen asi 0.05 sec velka
| mezera.
| Nevim jestli se da sluchem postrehnout, ja ji neslysel. Jak se
| tam dostala nevim, original mp3y jsem si neprohlizel, mozna uz byla na
| konci prvni nebo zacatku druhe. Taky by to mohl byt header druhe mp3y.

To delaji vsechny enkodery, vcetne GSM mobilu, MP2 i MP1, realaudio ....

Rika se tomu frame window length a encoder delay. Frame window length ma
promennou velikost (MP3) od kolem 192bit do neco pres 700bit (mozna i vice,
ted fakt nevim). No a celkove zpozdeni enkoderu je o neco vetsi nez
nejvetsi frame window length (=max frame + encoder delay), ktery je
definovan v MPEG1/2 Layer 3.

Kdyz takovy MP3 hodite do wavu, jednak zjistite na zacatku onu mezeru
(nekdy i na oknci), ale take zjistite jeste jednu vec: totiz to, ze v teto
"pauze" neni absolutni ticho, ale je tam jakoby priserne zeslabeny zvuk,
ktery teprve bude v nasledujicim frame.

Tohle ma na svedomi psychoakusticky model, bit reservoir a dohromady se
tomu rika pre-echo. A prave eliminace pre-echa jde v protipolu s
psychoakustickym modelem. Tedy odstraniote.li pre-echo (modifikaci posycho
modelu a take zrusenim bit reservoiru = je pootreba o neco vyssi bitrate
pro danou qalitu), dost tim ponicite i psychoakusticky model, coz bude zase
slyset jinde (zvoneni nebo bublani).

Zdravi

             Jaroslav Lukesh, K-net
               http://www.k-net.cz