EMACS

Pavel Janík ml. Pavel.Janik na inet.cz
Pátek Květen 5 09:14:38 CEST 2000

   From: "Roman Slechta" <romanek na atlas.cz>
   Date: Fri, 5 May 2000 07:48:56 +0200

Zdravím,

   > chtel bych zacit pouzivat emacs, ale moc o tom nevim. Jak ho pocestit a
   > jak z nej tisknout. Jestli umi taky tisknout tabulky. Kdo ho pouziva a
   > chce mi poradit, tomu predem dekuji.

jak začít používat Emacs? Spusťte si jej a přečtěte si co Vám napíše. To by
mělo pro začátek stačit. Je tam odkaz na tutoriál, který Vám ukáže
základy. Naučíte se používat info v Emacsu a pak již nebudete chtít znát jinou
formu nápovědy :-) Manuál k Emacsu má hodně moc stránek, ale nemusíte jej číst
celý - když něco budete potřebovat, v info to jednoduše najdete také.

Jak Emacs počeštit? Díky Milanu Zamazalovi GNU Emacs podporuje češtinu již sám
od sebe. Pokud chcete používat Red Hat Linux, doporučuji si vzít RPM balíky z
verze 6.2CZ. Viz dokumentace k těmto balíkům. S XEmacsem to tak jednoduché
není, ale už se na tom pracuje :-)

Co je to tisknout tabulky?

   > ps: jestli jde trochu obarvit v textovem modu?

GNU Emacs (ve verzi 20 :-) vysvěcování na konzole nepodporuje, verze 21 jej
podporovat bude. XEmacs vysvěcování podporuje i na konzoli.

P.S. Další diskusi prosím přesuňme do editors na linux.cz.
--
Pavel Janík ml.
Pavel.Janik na inet.cz