Uzivatelska pritulnost Linuxu

František Rybář postovni.holub na atlas.cz
Neděle Květen 7 19:36:04 CEST 2000

MS>A rika Vam neco prenositelnost???

Omlouvám se, ale přenositelnost vždy něco stojí. Dokonalá přenositelnost
neexstuje, pokud nemluvíme o prográmcích pouze sem tam něco vypisujících
pomocí printf. Větší projekt napsat přenositelně dá někdy i několikrát více
práce, než ho udělat pro jeden systém. To třeba dobře ví i firma Inprise,
Microsoft a jiné. Proto je její software převážně nepřenositelný.
Přenositelnost by se jim nezaplatila. Pokud si programátoři budou psát pro
sebe, jak to v dávném dopise bylo uvedeno, potom vám zaručuji, že 90% těchto
programátorů se o přenositelnost zajímat nebude. Proč taky, když to chci pro
sebe.

Přenositelnost také vyžaduje, aby člověk znal programátorsky aspoň průměrně
několik operačních systémů. Jinak není schopen přenositelně vůbec psát. Má
totiž klapky na očích, a nedokáže prostě odhadnout, jaké rysy jsou v jeho
systému, a které ve více.

>Co to je za volovina - snad pokud jsem programator tak bych mel vyvinout
>software, ktery mohu sirit ne? A musim to taky tak vymyslet.

O.K., jenomže to také záleží na tom, jaká je motivace programátora. Vláda by
se také měla starat o co největší blaho národa, ale záleží na její motivaci.
Jestli je motivace programátora vyřešit rychle svůj problém, potom software
bude nepřenositelné, bude mít často chyby již v návrhu, apod.

Přece jenom, ať chcete, nebo nechcete, udělat slušný návrh koncepce
projektu, byť jenom pro sebe a bez papírování, chce o trochu více, než
rychle vyřešit svůj problém. A ne každý na to má, a ne každý si to vůbec
uvědomuje. A protože lenost je lenost, tak se mnohdy tyto věci moc
neuvažují.

>Ale pod win to moc nejde - oni delaji schvalne, aby to bylo
>nekompatibilni. To si myslite ze je dobre???

Není to dobré a nesouhlasím s tím. Ale pokud bych tento projekt dělal já,
tam by tam nebyl Linux ani Windows. Byl by tam jiný, komerční Unix.
Potřebujete totiž za systém dostat nějakou záruku, a to vám Linux nedá.

František Rybář