Re: U?ivatelská p?ítulnost Linuxu

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Pondělí Květen 8 21:11:41 CEST 2000

On Mon, 8 May 2000, Jirka Jurek wrote:

> V TeXu ano. TeX pouziva jen prvnich 128 znaku ascii. Vyhody jsou snad
> zrejme. Na psani narodnich znaku se pouzivaji sady maker. Pro cestinu
> nejpouzivanejsi je LaTeX.

Tohle je trochu mateni zacatecnika. Takle to totiz v podstate neni.

TeX ma mechanismum jak napsat libovolne pismenko s libovolnou diakritikou
na libovolnem terminalu, tedy na terminalu, ktery neumi narodni znaky.
Takze mate moznost napsat treba AE (takove to prave, ktere se prekryva,
resp. ma spolecnou nozicku A a E) kdekoliv na svete na jakekoliv
klavesnici. Pismenka, ktera pouzivate bezne a mate je na klavesnici pisete
zcela normalne jako osmibitove znaky a podle toho jakou jazykovou mutaci
TeXu mate (nebo jakou mate sadu maker) se to prelozi te texh TeXovskych
vylomenin, nebo treba taky ne, to je jedno, uzivatel tuhle akci vubec
nevidi. A jestli je to plain nebo LaTeX je uplne jedno.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Na svete jsou dva prostredky,
Jak se povznest:
   bud vlastnimi schopnostmi,
   anebo hlouposti jinych.