Uzivatelska pritulnost Linuxu

Petr Balas petr na petrbalas.nospam.cz
Pondělí Květen 8 21:10:15 CEST 2000

Hi

"František Rybář" <postovni.holub na atlas.cz> wrote in message
news:00d401bfb91b$6b914000$3a7414d4 na ponkrac...

> odpovím krátce, ať nepřetěžujeme konferenci:

> Standard je něco, co musí být přítomno v každé normální instalaci systému.
> Normální instalací myslím, že nejde o jednodisketový router. Je to v našem
> případě soubor knihoven, který je povinně instalován v každém systému. To
> potom beru jako standard.

Takze napr. vsechny funkce ve Woknech, ktere podporuji UNICODE argumenty
nejsou standard - nejsou ve Win9x. Nebo spousta veci, ktere nejsou ve Win95
takze napr. MSIE. A tak dale.

IMHO je Gnome nebo KDE v tomto smeru srovnatelne s Wokny.
Neporovnavejte Wokna a Linux, provnavejte GNOME workstation
s KDE workstation a s Wokny. A to, zda je ta Gnome nebo KDE
workstation postavena na Linuxu nebo na *BSD bych nepovazoval
za prilis dulezite.

BTW je normalni instalace server, na kterem jede web, ftp, posta,
fileserver pro Wokna (samba) a par dalsich veci ale zadne GUI?

> Microsoft vykrádal téměř veřejně, a stejně jeho standardy jsou v mnohém
> kritizovány...

1) No zdaleka vse vykrast nemohl.
2) Chybejici konkurence

Konkurence:
Linux kontra *BSD
Gnome kontra KDE

A Open Source programy maji dalsi vyhodu - v pripade problemu mohu
popadnout zdrojaky a opravit chyby ci dodelat nove vlastnosti.

> Nechci vypadat jako kritik, ale moc tomu nevěřím. Většina standardů není
> příliš závislá na zdrojových kódech. Naopak. Mnoho standtardů většinou
> trochu komplikuje implementaci.

Ja nemluvil o standardech ale o programech. A co se tyce tech standardu:
Linux ma jednu zasadu: "Ukaz mi kod." T.j. kasle na hezke navrhy
standardu a posuzuje az implementaci. A myslim, ze mu to docela
pekne funguje :-)

Petr Balas (petr at petrbalas dot cz)